

# מדיה

## הארץ תובע 5 מיליון ש' מאתר רוטר - בשל העתקת מאות כתבות

אלכסנדר כץ | 02/10/19 16:21 14



הארץ ו-TheMarker (צילום סריקה)

קבוצת הארץ טוענת כי אתר הפורומים רוטר מפר את זכויותיה הקנייניות בכך שהעתיק מאות תכנים בשנה האחרונה מעיתוני הקבוצה - הארץ ו-TheMarker. בתביעה שהגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב עורכי הדין דור ליאונד, רם פרייס סיטון ומורן חלפון ממשרד זאב ליאונד ושות', דורשת הקבוצה פיצוי של לא פחות מ-5 מיליון שקלים. "התובעת משקיעה משאבים עצומים בפיתוחם ושיווקם של אתרים שהינם אתרי תוכן ועיתונות, תוך שימור איכויותיהם הבולטות, חרף האתגרים הפיננסיים העצומים הקיימים

בשוק העיתונות הכתובה בארץ ובעולם", נכתב בכתב התביעה שהוגש נגד חברת רוטר.נט, המפעילה את רוטר, כמו גם נגד בכירי האתר **אורי בתק ורעות בתק**. "לתובעת התברר כי באתר רוטר מתפרסמות מדי יום כתבות וידיעות עיתונאיות שהועתקו, ככתבן וכלשונו, מתוך אתרי התובעת אל אתר רוטר, לעתים גם תוך העתקת צילומים ואיורים שהופיעו בכתבה באתרי התובעת, ואשר שייכים גם הם לתובעת".

בהארץ טוענים כי לא הייתה מתעוררת כל בעיה בפרסומים ברוטר, לו הם היו נעשים כמוקבל באמצעות הצבת קישור בלבד לפרסום באתר המקור, בצירוף הפניה קצרה או כותרת בלבד. "במקרה כזה, מי שהיה מתעניין בקריאת תוכן הכתבה היה לוחץ על הקישור, מגיע לאתר התובעת בו פורסמה הכתבה במקור וקורא אותו שם. הגולש שקרא את הכתבה היה נספר גם כגולש באתר התובעת והיה שווה שם לפחות לאורך כל זמן הקריאה, דבר שהינו בעל השפעה על מדדי תעבורת הגולשים, וכפועל יוצא מכך גם בהכנסות אתר התובעת מפרסום.

ואולם לא כך הדבר כאמור: באתר רוטר בחרו לנהוג אחרת. בהארץ טוענים כי הגולשים בפורום הסקופים נדרשים להעתיק את הכתבות במלואן לתוך הפורום, ולא להסתפק בהצבת הקישור לאתר המקור, כך יוצא שבדרך זו נהנים ברוטר מזמן שהייה ארוך יותר של הגולשים, שכן הם קוראים את הכתבות בתוך רוטר מבלי 'לצאת' אל אתר המקור – הארץ או המרקר.

פרסומים אלה ברוטר גם נסרקים על ידי גוגל, שמפנה גולשים לאתר המעתיק ולא לאתרי המקור של הארץ – שהם אתרים בתשלום. בנוסף, רוטר גם נוהג לציין לינקים של רוטר עצמו, בהם מועתקים התכנים של קבוצת הארץ.

קבוצת הארץ פנתה לנתבעים וביקשה מהם לתקן את דרכיהם כבר ב-2014, אולם לשווא. באותה שנה פנתה הקבוצה למפעילי רוטר שהשיבו כי הם מחקו את כל הפרסומים "שכללו ציטוטים מכתבות" מאתרי התובעת. ואולם אתר רוטר הכחיש שהוא מעודד העלאת תכנים מפרים. על פי כתב התביעה, רוטר "ניסתה לרחוץ בניקיון כפיה, כשנאחזה בטענה כי מי שפרסמו את התכנים המפרים הם 'צדדים שלישיים' וכי היא לא מעורבת בעניין. לשיטתה, בהתאם ל'נוהל הודעה והסרה', על התובעת לפנות אליה בכל פעם מחדש ביחס לכל פרסום ופרסום המפר את זכויותיה שפורסמו באתר רוטר, ורק אז תתכבד היא ותפעל להסרת פרסום 'תוך זמן סביר'".

לאורך השנים פנו שוב ושוב אנשי הארץ לרוטר, בשל העתקה חסרת תקדים של תכני הקבוצה באתר רוטר. "משנוכחה להבין התובעת כי גם לאחר פנייתה האחרונה... ההפרות

השיטתיות של קניינה הרוחני נמשכות אתר רוטר ביתר שאת תוך עידוד הגולשים להעלות כתבות מועתקות, והפצת קישורים באתר טוויטר כדי להפנות עוד אלפי אנשים לצפות בכתבות המועתקות מאתרי התובעת בתוך אתר רוטר, לא נותר לתובעת אלא להגיש תביעה זו". בהארץ בחנו את השנה האחרונה – ומצאו כי בין החודשים ספטמבר 2018 לספטמבר 2019, פורסמו לא פחות מ-400 כתבות של קבוצת הארץ באתר רוטר, למעשה מעל פרסום ביום, עשרות בחודש, ומדובר רק בשנה האחרונה. בכתב התביעה דורשים בהארץ פיצוי בסך 5 מיליון שקלים, כמו גם שרוטר יחדל מלעשות שימוש נוסף בתכנים של קבוצת הארץ, יפסיק לפרסם באתר ובטוויטר, ולהסיר את כל הפרסומים הפרים את זכויותיה של הקבוצה. אורי ברק מרוטר אמר לאייס: "אין תגובה".

תגיות [TheMarker](#) | [הארץ](#) | [רוטר](#)

## תגובות לכתבה(14):

שם

כותרת

תוכן התגובה

הוסף תגובה 

11

אין פה גניבת זכויות יוצרים. אין פה יצירה מקורית. (ל"ת)

אהוד הלחמי 07/10/2019 01:08

2  0 

[הגב לתגובה זו](#) 